niedziela, 24 sierpnia 2014

Kawowa poezja

Kawa ... i coś do kawy.. czyli kawowa poezja.. mały kwadracik który sprawi, że .. zamkniemy oczy aby zatrzymać czas chociaż na chwilkę.! .. Jednym słowem Rozkosz podniebienia.  Ciastko bardzo lekkie i delikatne i bardzo słodkie, choć kawa lekko łamie tą słodycz. 


Pieczemy ciemny kakaowy biszkopcik na spód ciasta. Biszkopt  należy na ponchować.   mocno zaparzoną kawą z dodatkiem alkoholu.

Następnie przygotowujemy masę kawową:
1/2 l. mleka, 1/2 szkl. cukru, 1 cukier wanilinowy, 3 żółtka, 2 budynie śmietankowe.
Mleko należy zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym, do gotującego wlać budyń zmiksowany z żółtkami. Zagotować i wystudzić.
Przygotować kawę: 4 łyżeczki kawy należy rozpuścić w około 2 łyżkach gorącej wody. Schłodzić.

 Kostkę masła utrzeć z 2 łyżkami cukru pudru i dodawać stopniowo budyń  oraz kawę.
Tak przygotowaną masę należy wyłożyć na biszkopt.
w ponchu tym którym ponchowaliśmy biszkopt należy  zanurzać herbatniki, w moim przypadku były to herbatniki maślane, mogą być również czekoladowe, oraz układamy je na masie. 
Na herbatniki wyłożyć masę kajmakową. Ja kupuję gotową z Gostynia!. ( najlepsza :) )..
na masę kajmakową układamy biszkopty ( Ja kupiłam okrągła, śmietankowo-kakaowe).
 Na wierch ubiłam śmietankę kremówkę 36%, (1 litr), oraz serek mascarpone (500g) który wcześniej wymieszany został z schłodzoną mocno kawą. ( 4 łyżeczki kawy rozpuszczone w 2 łyżkach wody).
Smietankę należy ubić, pod koniec dodałam około 2 łyżki cukru pudru a następnie delikatnie dodawałam mascarpone. wyłożyć na ciasto.. Górę  opruszyłam kawą cappucino.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz