piątek, 18 lipca 2014

Krucha tarta i owoce leśne w roli głównej ...

Witam serdecznie. Nadszedł czas owoców leśnych. Borówki, malinki, jeżyny - owoce wyśmienite.. skłoniły mnie do stworzenia kruchej tarty, z musem, kremową śmietanką, owocowego, lekkiego, nie mdlącego a jednak słodkiego...




Krucha tarta:
275 g mąki pszennej
113 g zimnego masła
38 g smalcu
3,5 łyżki zimnej wody
3,5 łyżki cukru pudru
szczypta soli

Podane składniki umieścić w misce i zagnieść ciasto, które następnie należy owinąć foli i odstawić do lodówki na okres około 1 godziny.  Po tym czasie ciasto wykładamy na formę to tarty (27 cm)  i ponownie wstawiamy do lodówki, moja chłodziła się niecałą godzinkę. następnie na tartę dajemy papier do pieczenia i pieczemy z obciążeniem  około 15 minut w rozgrzanym piekarniku do temp 190 stopni. następnie ściągamy obciążenie i pieczemy jeszcze 25 minut bądź do uzyskania lekko przyrumienionego koloru.  po tym czasie na tartę wylewamy masę borówkową. i pieczemy około 30 minut.

Masa borówkowa/ jagodowa:
280 g borówek
pół szklanki cukru
5 dużych jajek
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
sok z jednej cytryny
odrobina startej skórki z cytryny
250 ml śmietanki kremówki 36%

Owoce plus cukier należy zagotować, następnie należy je przetrzeć i odstawić do przestudzenia.  Wystudzone przetarte owoce oraz resztę składników należy zmiksować do połączenia jednolitej masy.

Tak upieczoną tartę należy wystudzić i schłodzić w lodówce..  na wierch ubiłam 1 litr śmietanki kremówki 36%  z 2 łyżkami cukru pudru a także dodałam 250 g serka mascarpone. Wyłożyć na schłodzoną tartę i udekorować malinami, borówkami, jeżynami, dodałam także kilka owoców czarnej porzeczki i kilka listków mięty....

 Smak wyśmienity, tarta rozpływa się w ustach , lekka, delikatna... Pycha !!













4 komentarze:

  1. No proszę Marietta nie wiedziałam że też masz zamiłowanie do pieczenia/gotowania :)
    Świetnie się zapowiada, trzymaj tak dalej! I zapraszam do Mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. dziękuję Asiu,, :).. pyszne też było hi :).. mniam

      Usuń