czwartek, 2 kwietnia 2015

Rurki z kremem

Święta Wielkanocne tuż tuż..  Choć pogoda wcale na to nie wskazuje i niestety nie sprawia wiosennego świątecznego nastroju. Za to w kuchni jest już bardzo świątecznie. Wypieki prawie gotowe. 
Dziś mam dla was przepyszne rurki z kremem.  Rozkosz dla podniebienia. Uwielbiam je zarówno ja, jak i również moi bliscy. W szczególności siostrzeniec ;)
Same rurki upiekłam już dwa dni temu, i tak suche nakryte lnianą ściereczką leżały i czekały na krem ;) Dziś są już gotowe .. można jeść i jeść ...
















Kruche rurki:

Ciasto I:  0,5kg mąki pszennej, szczypta soli, 1 jajko, odrobina letniej wody. Zagnieść ciasto.

Ciasto II: 30dkg masła, 1/2 szklanki mąki. Zagnieść ciasto.

Ciasta dać do lodówki na co najmniej 2 godziny, następnie połączyć je wałkując. Składając i wałkując. i taką czynność  należy powtórzyć kilka razy.

Gotowe ciasto należy cieniutko rozwałkować i pociąć 2 cm paski. i zawijamy na foremki do rurek. Pieczemy na lekko złoty kolor.


Krem do rurek:
1 l. mleka, 2 budynie śmietankowe, 2 łyżki mąki pszennej, 2 całe jajka, 2 żółtka, 2 kostki masła, 1/3 szklanki cukru.

Krem ugotować jak budyń. Mleko gotować z cukrem. W odrobinie mleka rozpuścić budynie, mąkę oraz jajka. Najlepiej chwilkę zmiksować. Następnie wlać do gotującego się mleka i energicznie mieszać do zgęstnienia. Otrzymany budyń odstawić do wystygnięcia.
2 kostki masła zmiksować z jedną łyżką cukru pudru, następnie dodawać stopniowo wystudzony budyń.
Otrzymanym kremem napełniamy rurki.
Gotowe. <3

1 komentarz:

  1. Moja droga!!! Czemu mi to robisz!! Skąd mam teraz wziąć foremki do rurek!! Jaki mam apetyt na nie!!!!!!

    OdpowiedzUsuń