niedziela, 5 października 2014

Golabki

Cześć wszystkim... Dziś post na słono. Postanowiłam pokazać moje gołąbki ;) Tradycyjne, pyszne... Takie jakie nauczyła mnie robić moja mama! :) Oczywiście gołąbek musi równać się mięsko i grzybki  i oczywiście ryż a także kasza gryczana..


















Mój przepis na gołąbki :
1. Do garnka wsypać około 2 szklanki białego ryżu, zalać go wodą, wrzuciłam kostkę rosołową a także dodałam troszkę vegety. Ryż uparzyć aż będzie miękki.

2. W innym garnku uparzyłam woreczek kaszy gryczanej, również  dodałam troszkę vegety i kosteczkę rosołową.

3. kapustę na gołąbki sparzyłam :).

4. Dwie kuleczki mięska mielonego wysmażyć z cebulką na patelni. Dodałam także świeżo posiekaną kolendrę.

5. Cztery garści grzybków suszonych umyć, i zalać wodą i gotować aż będą mięciutkie.. Następnie odcedzić.

6. Wszystkie składniki należy ze sobą połączyć, ryż, kaszę mięsko, grzyby.

7. ... i zawijać gołąbki :).

następnie do dużego garnka na spół ułożyć kilka liści kapusty zalać odrobinką wody i na bardzo wolnym ogniu gotować.. 

Do gołąbków zrobiłam również sos grzybowy. ugotowałam garść grzybków.  Zagęściłam go odrobinką śmietany, mąki, oczywiście szczypta soli, świeżo zmielony pieprz ;)


i gołąbki gotowe ;))))

Palce lizać. !! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz