wtorek, 22 lipca 2014

Cytrynowe ciasteczka z różą ..

Dzisiejsze ciasteczka... ymm.. bardzo ale to bardzo kruchutkie.. delikatnie cytrynowe i przełożone różaną marmoladką.. Rozpływają się w ustach! Zainspirowały mnie dawne kocie oczka.. małe kruche ciasteczka z dziurką..przełożone marmoladką. Do małej części ciasta dodałam jeszcze kakao alby troszkę urozmaicić dzisiejszą produkcję ciastek  hi...




Składniki:
700 g mąki pszennej,  1 szklanka cukru pudru,  2 opakowania cukru wanilinowego,  1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia,  250 g masła, 50 g margaryny,  4 żółtka, 1 całe jajko, olejek cytrynowy, starta skórka z jednej cytrynki.

z podanych wyżej składników zamiesić ciasto, owinąć folią i wstawić do lodówki, moje ciasto  chłodziło się  około 1,5- 2 godziny.  Po tym czasie ciasto rozwałkować na oprószonej lekko mąką stolnicy  na grubość około ... hm  moje ciasteczka miało około 3 mm.. 
Do małej części ciasta.. dodałam 3 łyżki  ciemnego kakao do wypieków i ciasteczka zrobiłam troszkę grubsze. 
Piec w temp 180-200 stopni, funkcja góra-dół, około 10 minut, do uzyskania lekko złotego koloru :).. 
Gotowe, zimne ciasteczka przełożyć marmoladką różaną :).. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz